لنت ترمز کفشکی عقب وانت مزدا

لنت ترمز کفشکی عقب وانت مزدا

پیش از صحبت درباره لنت ترمز کفشکی عقب وانت مزدا، بهترین مارک و نحوه تعویض آن، بهتر است به توضیح مختصری درباره تاریخچه حضور این خودرو در ایران بپردازیم.

خودروی مزدا محصول شرکت خودروسازی ژاپنی مزدا می‌باشد. که در سال 1931 شروع به کار کرد. البته این شرکت، فعالیت رسمی خود را از سال 1920 میلادی، با تولید ابزار، لوازم یدکی و ماشین آلات آغاز کرد. و حدود یک دهه پس از فعالیتش، اتومبیل سازی را آغاز کرد. در طول دوران جنگ جهانی دوم هم، برای ارتش ژاپن، اسلحه، توپ و ادوات نظامی تولید می‌کرد.

مشخصات لنت ترمز کفشکی عقب وانت مزدا

لنت ترمز کفشکی عقب وانت مزدا دارای مشخصات زیر است.

جنس فلزی و فاقد آزبست
نوع کفشکی (کاسه ای)
مناسب برای چرخ عقب وانت مزدا
ویژگی دارای ترمزگیری عالی و عمر طولانی

مزدا وانت در ایران

گروه بهمن خودرو در سال 1338، شروع به مونتاژ وانت سه چرخ‌های مزدا کرد. نام این گروه در آن سال‌ها، «شرکت سهامی ایران خلیج کو» بود. که در حدود سال‌های دهه پنجاه، با توسعه حوزه فعالیت خود، به ساخت و مونتاژ وانت‌های مزدا روی آورد.

نخستین گروه از تولیدات آن سالها با نام فامیلیا عرضه گشت، که در ایران آخرین نسل آن با نام «مزدا 323» معروف بود. طی سالیان بعد این گروه، مزدا 1600 و در ادامه مزدا 2000 را در سبد تولیدات خود قرار داد. که می‌توان گفت این دو خودرو دو رقیب اصلی برای پیکان وانت در صنعت حمل بار بوده‌اند.

گروه بهمن خودرو که حالا تبدیل به یک هولدینگ بزرگ در صنعت خودروسازی شده است، در سال‌های اخیر به تولید مدل جدیدی از وانت مزدا با نام کارا، در دو نوع موتور 1700 سی سی و 2000 سی سی پرداخت. مزدا کارا قابلیت حمل بار بین 500 کیلوگرم برای نسخه‌های دو کابین و 800 کیلوگرم برای نسخه‌های تک کابین را داراست.

نحوه تعویض لنت عقب مزدا وانت

برای تعویض لنت‌های عقب مزدا وانت، می‌توانید به روش زیر عمل کنید:

1- ابتدا باید خودرو را به یک کارگاه مجهز به ابزار و تجهیزات لازم برای تعویض لنت‌ها ببرید. البته در صورتی که تجربه کافی در انجام این کار را دارید، می‌توانید با رعایت نکات ایمنی و مراقبت از خودرو، این کار را انجام دهید.

2- پس از قرار دادن خودرو بر روی جک و برداشتن چرخ، باید مهره‌های لنت را با استفاده از دستگاه مخصوص، بردارید.

3- سپس لنت‌های کهنه را از داخل سیلندر ترمز بردارید.

4- لنت‌های جدید در سیلندر ترمز نصب کنید.

5- پس از نصب لنت‌های جدید، می‌توانید مهره‌های لنت را به محل قبلی آنها برگردانید.

6- در نهایت، باید چرخ را دوباره روی محور قرار داده و مهره‌های چرخ را با استفاده از ابزار مخصوص به شدت فشار دهید تا در جایگاه خود قرار بگیرند.

لازم به ذکر است که بهتر است قبل از هرگونه عملیاتی بر روی خودرو، به دفترچه راهنمای خودرو مراجعه کرده و نکات ایمنی و روش‌های درست انجام کار را مطالعه کنید.

فروش لنت ترمز کفشکی عقب مزدا وانت (توان لنت)

ازمزایای مهم وانت‌های مزدا، وزن پایین این خودروها در مقایسه با وانت نیسان است که باعث عملکرد بهتر در شتاب‌های بالا می‌گردد. اما با این وجود، سیستم ترمزگیری نه چندان قوی این سری از خودروها، همیشه گلایه رانندگان را به دنبال داشته است.

سیستم ترمزگیری خودروهای باری هم در جاده‌های شهری و هم در جاده‌های کوهستانی، همیشه با خطرات بسیاری رو به رو بوده است. از این رو تولید لنت ترمز با کیفیت برای این خودروها، از اهمیت بالاتری برخوردار است. و البته برای تولیدکنندگان با چالش بیشتری هم همراه است.

لنت عقب مزدا وانت

خودروی مزدا در محور جلو، دارای سیستم دیسکی و در محور عقب، سیستم هلالی است. سیستم هلالی از لنت ترمز کفشکی بهره می‌برد.

شرکت توان لنت آریا، تمام تلاش خود را می‌کند تا با بهره‌گیری از نیروهای جوان و متخصص، به تولید لنت‌های کفشکی انواع خودروهای داخلی بپردازد.

برای مشاوره در خصوص خرید لنت ترمز کفشکی عقب وانت مزدا می‌توانید با همکاران ما در واحد فروش از طریق شماره ۰۹۱۲۴۷۶۳۲۵۹ در ارتباط باشید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.