لنت ترمز کفشکی

لنت ترمز کفشکی

پیش از بررسی لنت ترمز کفشکی، باید به بیان این نکته پرداخت که خودرو در واقع یکی از وسایل نقلیه ای است که از اجزای زیادی تشکیل شده است و هر کدام دارای عملکرد متنوعی هستند. ترمزها یکی از اجزای حیاتی خودرو هستند. که اهمیت آن را هنگام شرایط سخت، تصادف و… به طور کامل درک می کنیم. زیرا می توانند هنگام حرکت، خودرو را متوقف یا کند کنند. دو نوع ترمز در خودروها وجود دارد: ترمز دیسکی و ترمز کفشکی.

سیستم این نوع لنت مستقل از نوع دیسکی است و تفاوت های نسبتا زیادی دارند. جهت آشنایی بیشتر با لنت های کفشکی، تا انتهای مقاله همراه توان لنت آریا باشید.

لنت ترمز کفشکی

آشنایی با لنت ترمز کفشکی

ترمز ماشین از قطعات متعددی تشکیل شده که یکی از مهم ترین آن ها، لنت ترمز است. شاید از خود بپرسید که لنت، چگونه باعث توقف خودرو می شود؟ در حقیقت، اصطکاک حاصل از برخورد لنت و کاسه یا دیسک، نهایتا خودرو را متوقف می کند. با ایجاد اصطکاک حتما انرژی گرمایی نیز تولید می شود که از عمر لنت می کاهد. لنت های کفشکی در سیستم ترمز درام مورد استفاده قرار می گیرند. ترمزهای درام نوعی ترمز هستند که معمولاً در وسایل نقلیه دو چرخ یا چهار چرخ استفاده می شود. نحوه کار ترمزهای درام در موتور و ماشین تقریباً یکسان است. این نوع سیستم از فشار هیدرولیک برای اعمال فشار بر روی لنت ترمز کاسه ای (کفشکی) استفاده می کنند. به همین دلیل بهتر است لنتی را انتخاب کنید که از کیفیت بالایی برخوردار باشد.

توان لنت آریا یکی از این گزینه هاست که کیفیتی برتر و ویژه را به شما ارائه می دهد.

لنت ترمز کفشکی چیست؟

این نوع از سیستم ترمز در همه خودروها یافت نمی شود بلکه بیشتر در مدل های قدیمی تر وجود دارد. لنت های کفشکی معمولاً شبیه به یک نیم دایره هستند. این جزء در یک قسمت از ترمز درام قرار می گیرد. در سیستم ترمز درام خودرو، کفشک های ترمز متصل به صفحه پشتی قرار می گیرند. تمامی این اجزا در یک کاسه قرار می گیرند که معمولا از جنس چدن می باشد. ساختار تشکیل دهنده لنت ترمز می تواند از انواع سرامیکی، فلزی، نیمه فلزی یا ارگانیک باشد که قابل تعویض است.

استفاده از ترمز بی کیفیت و ارزان به هیچ عنوان توصیه نمی شود! ترمز مستقیما با جان و مال شما در ارتباط است. به همین دلیل، استفاده از یک لنت ترمز خوب با قیمت مناسب برای همه ی خودروها واجب است.

استفاده از این لنت چه مزایا و معایبی دارد؟

یکی از مهم ترین مزایای لنت های کفشکی، قیمت آن است. قیمت لنت های کفشکی معمولا نسبت به سایر سیستم ها پایین تر است و همینطور، به راحتی می توان آن را خریداری کرد. آن ها نایاب نیستند و در اکثر فروشگاه های تجهیزات یافت می شود. در نتیجه هزینه کلی خودرو کاهش پیدا می کند. با توجه به نحوه عملکرد، ترمزهای درام به نیروی کمتری برای اعمال توقف نیاز دارند. همچنین توجه داشته باشید بازسازی سیلندر آن آسانتر از بازسازی کالیپرهای ترمز دیسکی است.

از معایب ترمزهای درام می توان گفت که اتلاف گرمای بالایی دارند. و از آنجایی که در فضای کاسه قرار دارند که نمی تواند گرما را به بیرون انتقال دهد، منجر به گرم شدن بیش از حد و انبساط جزئی قطعات فلزی می شود. با توجه به مقدار گرما، این ترمزها به سرعت فرسوده خواهند شد.

البته استفاده از لنت های با کیفیت، اتلاف گرما و انرژی را به شدت کاهش می دهد و هزینه های جانبی خودرو را پایین می آورد.

قیمت لنت ترمز کفشکی

لنت ترمز مسئول متوقف کردن خودرو است بنابراین نقش مهمی در سیستم خودرا ارائه می کند. به همین دلیل، استفاده از یک لنت مقاوم و با کیفیت برای همه خودروها ضروری است. قیمت لنت ترمز به عوامل مختلفی بستگی دارد.

شما در توان لنت آریا، به عنوان خریدار عمده، به بهترین لنت های ترمز کفشکی با مناسب ترین قیمت دسترسی دارید. این شرکت با دارا بودن نشان ملی استاندارد ایران، تحت دو برند توان لنت آریا و سوپرلنت آریا، تمام تلاش خود را بر تولید لنت ترمز کلیه خودروهای داخلی، در راستای تامین رضایت مشتری و سازگار با محیط زیست، متمرکز کرده است. تضمین کیفیت و اصالت محصولات و بهره گیری از فرمولاسیون و فناوری پیشرفته در تمامی محصولات ما مشهود می باشد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با اخذ نمایندگی می‌توانید با شماره تلفن ۰۹۱۲۴۷۶۳۲۵۹ با ما در ارتباط باشید.


اخذ نمایندگی لنت ترمز

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.