لنت ترمز کفشکی جلو وانت نیسان

لنت ترمز کفشکی جلو وانت نیسان

پیش از صحبت درباره ی بهترین مارک لنت ترمز کفشکی جلو وانت نیسان شرکتی، بهتر است مختصری به تاریخچه ی حضور این خودرو در جهان و ایران بپردازیم.

خودروی نیسان در ایران و جهان

خودروهای باری در تمام دنیا، نقش مهمی را در سیستم حمل و نقل و جریان اقتصادی این سیستم، به عهده دارند. در کشور ما هم سابقه ی حضور ماشین های باری به اوایل سال های 1300 بر می گردد. در این مطلب قصد داریم تا تاریخچه ی خودروی وانت نیسان را شرح دهیم . این خودرو که با رنگ آبی، حضوری پررنگ در حافظه ی دیداری مردم دارد. در واقع از تولیدات شرکت نیسان در سال 1956 با نام نیسان جونیور می باشد.

با توان لنت آریا همراه باشید تا به سرگذشت این خودرو نگاهی بیندازیم.

مشخصات لنت ترمز کفشکی جلو نیسان

مشخصات و ویژگی‌های لنت ترمز کفشکی جلو نیسان عبارتند از:

جنس فلزی و فاقد آزبست
نوع کفشکی (کاسه ای)
مناسب برای چرخ جلو نیسان وانت
ویژگی دارای ترمزگیری عالی و عمر طولانی

اولین نسل وانت نیسان

در سال ۱۹۵۶، شرکت نیسان تصمیم گرفت تا خودروی باربری جدیدی تولید کند که هم قیمت مناسبی داشته باشد، و هم از نظر توانایی و قدرت حمل و نقل، و اندازه ی خودرو، خلا بین کامیون داتسون و کامیون های نیسان دیزل را پر کند. به همین منظور خودروی نیسان جونیور را طراحی و به بازار ارائه کردند. که دارای قدرت حمل بار تا سقف ۱.۷ تن و توانی برابر با 50 اسب بخار بود. و سرعت آن تا ۹۰ کیلومتر بر ساعت می رسید.

این نسل از ماشین‌های نیسان جونیور تا سال ۱۹۶۰ با مدل‌های مختلفی از جمله B140 و B42 تولید شد. که البته دارای قدرت بالاتری بودند. اما در سال ۱۹۶۲، شرکت نیسان دو مدل با کدهای 40 و 41 را به بازار عرضه کرد که متفاوت با نسل اول بود. این نسل دوم هم از نظر ظاهری، شکل به روزتری داشتند. و هم از نظر قدرت معادل 85 اسب بخار بودند و هم از نظر سرعت ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت را پر می کردند.

در نهایت شرکت نیسان نسل سوم از وانت نیسان جونیور را در سال 1970 تولید و به بازار عرضه کرد. این خودرو دارای توان قدرتی برابر با ۹۹ اسب بخار بود.

وانت نیسان در ایران

ظهور وانت نیسان در ایران در اواسط دهه چهل شمسی اتفاق افتاد. شرکت زامیاد که در آن زمان به تازگی تاسیس شده بود، تصمیم به واردات نیسان جونیور به ایران کرد. و یک قرارداد همکاری با نیسان امضا کرد تا مونتاژ نیسان جونیور را در ایران به عهده بگیرد. این وانت بار به دلیل دارا بودن اندازه ی مناسب، توان حمل بالا و سرعت نسبتا خوب به تدریج توانست خودش را به عنوان یکی از خودروهای باری محبوب بازار ایران مطرح کند. این محبوبیت تا جایی پیش رفت که نسل بعدی این خودرو در سال 1349 به ایران آمد. نسل سوم وانت بار نیسان، علاوه بر آن که توانست به اصلی‌ترین خودرو باربری ایران بدل شود. همچنین توانست بیش از پنجاه سال در خط تولید بماند. و با رنگ آبی، خود را تبدیل به یکی از خودروهای شناسنامه دار ایران کند.

مدل بعدی این خودرو در سال ۱۳۶۵، با نام سایپا ۲۴ تولید و وارد بازار ایران شد. سپس در سال ۱۳۷۷، خودرو زامیاد ۲۴ با تغییراتی در بخش فنی نیسان وانت تولید شد.

شرکت سایپا در سال ۱۳۸۸ جهت بهبود این خودرو به آن ترمز ضد قفل و سیستم EBD را اضافه کردند. این مدل تولیدی شرکت زامیاد، ۲۴ NB  نام گرفت و وارد بازار کشور شد. از سال ۸۸ تاکنون همچنان مدل‌های متفاوتی از نیسان آبی تولید و به بازار خودروی کشور عرضه شده است. از آن جایی که این خودرو در تمام این سال ها نقش مهمی در باربری روزمره ی مردم داشته است، در میان مردم به «باربر نجیب» معروف شده است.

لنت ترمز کفشکی جلو نیسان

در خودروی وانت نیسان، در هر دو محور جلو و عقب، از سیستم ترمز کاسه ای استفاده شده است. برخلاف باور عمومی، ترمزهای کاسه ای بطور معمول و در شرایط برابر از ترمزهای دیسکی ضعیف­تر نیستند. و حتی به دلیل بزرگتر بودن لنت هایشان می­ توانند توان ترمزگیری بیشتری هم داشته باشند. ضمن آنکه دوام بیشتری دارند و کمتر نیاز به مراقبت پیدا می­ کنند. به همین دلیل بسیاری از خودروهای اقتصادی جهان، هنوز هم با ترمزهای کاسه­ ای در محور عقب تولید می­ شوند.

لنت ترمز کفشکی جلو نیسان

انتخاب لنتی که دارای لاینینگ مناسب باشد تا هم ترمزگیری خوبی داشته باشد و هم در دمای بالا نسوخته و اصطلاحا شیشه ای نشود، و از طرفی چسبندگی خوبی داشته باشد تا در ترمزگیری های شدید لاینینگ از کفشک جدا نشود، بسیار حائز اهمیت است.

ما در شرکت توان لنت آریا، لنت ترمز کفشکی همه ی خودروهای داخلی را تولید کرده و با بهترین کیفیت و بسته بندی در اختیار مشتریان خود قرار می­ دهیم.

جهت خرید عمده و یا اخذ نمایندگی توان لنت آریا با شماره ۰۹۱۲۴۷۶۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.