نحوه تشخیص لنت ترمز اصلی

نحوه تشخیص لنت ترمز اصلی

قبل از توضیح روش های تشخیص لنت ترمز اصلی از غیر اصلی تصمیم داریم تا شما را بصورت کلی با انواع لنت ترمز از نظر شکل و ساختار آشنا کنیم.

انواع لنت ترمز

انواع لنت ترمز از نظر شکل و سیستم به دو نوع کفشکی و دیسکی تقسیم می شود. و از نظر ساختار دارای شش گروه فلزی، نیمه فلزی، بدون فلز، سرامیکی، ارگانیک و زینتری می باشد.

البته قبل از این نوع لنت ها، آزبست یا پنبه ی نسوز به عنوان ماده ی اصلی در ساختار لنت بود. که هم قیمت مناسبی داشت و هم از مقاومت خوبی در برابر گرما برخوردار بود. پس از حذف آزبست به دلیل مشکلات زیست محیطی، جهت بهبود خواص قدرتی آن، الیاف کولار، کربن و گرافیت جایگزین شدند.

بازار تولید و عرضه لنت ترمز

امروزه با پیشرفت تکنولوژی خودرو و افزایش بازار عرضه و تقاضا، شرکت های بسیاری تولیدکننده ی لنت ترمز هستند. در کشور ما هم با توجه به بازار خودرو، شرکت های بسیاری در این زمینه فعالیت می کنند. از طرفی شرکت های بازرگانی بسیاری هم، با واردات لنت ترمز، زمینه را برای رقابت و تنوع محصول، فراهم می آورند. اما در این بین گاهی برخی از تولیدکننده های زیرزمینی اقدام به ساخت محصول مشابه با قیمت کمتر می کنند. و یا محصول تقلبی را با کیفیت پایین تر با همان قیمت محصول اصلی به فروش می رسانند. که این مورد باعث می شود تا مصرف کننده از دو طرف ضرر کند. یعنی با خرید لنت غیر اصل هم هزینه ی بالاتری پرداخت کرده و هم سلامت خودرو و ایمنی خود را در معرض خطر قرار دهد.

جهت تشخیص لنت ترمز اصلی از غیراصلی یا به بیان بهتر تقلبی، با توان لنت آریا همراه باشید.

نحوه تشخیص لنت ترمز اصلی از غیر اصلی

نحوه تشخیص لنت ترمز اصلی

تشخیص لنت اصل از غیر اصل کار آسانی نیست. تولید کننده های زیرزمینی همه نوع محصولی را کپی می کنند. این امر تا بدان جا پیش رفته که گاهی افراد مشغول در این صنف هم از تشخیص لنت اصلی از غیر اصلی باز می مانند. از طرفی به خاطر شرایط تحریم، لنت های با کیفیت وارد کشور نمی شود. و از طرفی دیگر توزیع کننده ها با توجه به شرایط اقتصادی، به دنبال محصول با قیمت پایین تر هستند.

اما از آنجایی که لنت ترمز، قطعه ای فوق ایمنی در خودرو محسوب می شود، بهتر است جهت اطمینان خاطر از خرید لنت اصلی، از تولید کننده و فروشنده ی معتبر خریداری کنید.

نکات مهم در تشخیص لنت ترمز اصلی

چند نکته وجود دارد که به شما در تشخیص لنت ترمز اصلی کمک می‌کند که عبارتند از:

ساختار لنت

اگر بر روی سطح لنت دست بکشید می توانید تا حدودی نرمی و سختی جنس لنت را بفهمید. در نمونه های تقلبی، به دلیل استفاده از متریال ارزان و بی کیفیت، به خوبی می توانید سطح سخت و ناهموار آن را مشاهده کنید.

رنگ مورد استفاده در لنت

شرکت های تولیدکننده لنت معمولا از رنگی مختص به خود برای رنگ پشت محصولات استفاده می کنند. این رنگ معمولا به آسانی قابل کپی نیست. همچنین کیفیت رنگ زنی نیز به خوبی تفاوت را مشهود میکند. حتما قبل از خرید، نمونه رنگ محصول را با نمونه ی اصلی تولیدکننده مطابقت دهید.

بسته بندی و کیفیت جعبه

یکی از مهم ترین روش های تشخیص لنت اصلی از تقلبی، کیفیت بسته بندی می باشد. شرکت های تولیدکننده از فونت ها و رنگ های مختص خود استفاده می کنند. بطور مثال لوگوی شرکت ممکن است دارای برجستگی باشد. و یا کیفیت طراحی و برش آن به گونه ای خاص باشد. از طرفی جنس کاغذ و کارتن در نمونه های اصلی و تقلبی متفاوت است. نمونه های تقلبی به طور معمول برای پایین آمدن هزینه ی ساخت، از کارتن های بی کیفیت، بعضا سبک تر که به راحتی پاره و یا معیوب می گردد، استفاده می کنند.

لوگو و لیبل تولیدکننده

اگرچه که لوگو و لیبل هم قابل کپی می باشد، اما معمولا شرکت های تولیدکننده دارای کدهای اختصاصی برای محصولات خود هستند که با شناسایی آنها می توانید نمونه ی اصلی و تقلبی را تشخیص دهید. گاهی بعضی از شرکت های تولیدکننده معتبر، هولوگرام غیر قابل کپی دارند که راه را برای تشخیص مصرف کننده آسان می کند.

تشخیص لنت ترمز اصلی در ایران

در ایران تولیدکننده موظف است تا علاوه بر نشان استاندارد، شماره استاندارد خود را درج نماید که شما با ارسال پیامکی این شماره به سامانه 1517 می توانید از صحت کار تولیدکننده اطمینان یابید.

در نهایت جهت اطمینان هرچه بیشتر کار را به یک متخصص بسپارید و از فروشگاه های معتبر، لنت ترمز مورد نیاز خود را تهیه کنید.

شرکت توان لنت آریا با بهره گیری از دانش نیروی جوان در کنار اساتید این حوزه، در زمینه ی تولید لنت های کفشکی انواع خودروهای داخلی فعالیت می کند.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.