لنت ترمز کفشکی عقب تیبا ریو

لنت ترمز کفشکی عقب تیبا ریو

قبل از صحبت درباره ی لنت ترمز کفشکی چرخ عقب تیبا ریو، باید مختصری درباره ی حضور این خودرو در ایران صحبت کنیم.

خودروی تیبا در سال 1388 به بازار داخلی خودرو ایران اضافه شد. این خودرو با بهره بردن از قطعات سه خودروی دیگر بازار یعنی پراید، ریو و تندر 90، طراحی و تولید شد و خیلی زود جای خود را بین مشتریان برای ترددهای داخل شهری باز کرد.

مشخصات لنت ترمز کفشکی عقب تیبا ریو

لنت ترمز کفشکی عقب تیبا ریو دارای مشخصات زیر است:

جنس فلزی و فاقد آزبست
نوع کفشکی (کاسه ای)
مناسب برای چرخ عقب تیبا و ریو
ویژگی دارای ترمزگیری عالی و عمر طولانی

انواع خودروهای تیبا ریو

این خودرو در دو مدل سدان و هاچ بک، در انواع مدلهای LX,EX,SX,SL تولید و به بازار عرضه گشت. تا امکان انتخاب بر اساس سلیقه و توانایی مشتریان را فراهم آورد. به نمونه ی سدان آن تیبا یک، و به نمونه ی هاچ بک آن تیبا دو گفته می شود.

خودروی تیبا که در ابتدا با نام مینیاتور عرضه گشت، قرار بود جایگزین خودروی پراید باشد. اما در نهایت با وجود برخی مشکلات اساسی، چون هم از نظر ظاهری با پراید تفاوت های اساسی داشت، و هم از نظر برتری مشخصات فنی، توانست جای خود را در بازار خودروی ایران باز کند.

از جمله ی این تفاوت ها، سامانه تعلیق جلوی تیبا می باشد که نسبت به پراید از پایداری و عملکرد بهتری برخوردار است. موتور آن نسبت به خودروی پراید تقویت شده است که حاصل همکاری با شرکت EF7 آلمان است. سامانه ی ترمز این خودرو هم به سامانه ترمز ریو مشابهت دارد، که با همکاری شرکت بوش آلمان صورت گرفت.

لنت ترمز کفشکی عقب تیبا ریو

ترمز جلوی هر دو خودروی تیبا یک و دو از سیستم دیسکی و ترمز عقب از سیستم کفشکی بهره گرفته اند. در سیستم ترمز کفشکی از لنت ترمزهای کفشکی یا اصطلاحا هلالی استفاده می شود.

لنت ترمز کفشکی عقب تیبا و ریو

شرکت توان لنت آریا، تولید کننده انواع لنت کفشکی خودروهای داخلی، از جمله تیبا ریو آماده ی ارائه خدمات به مشتریان عزیز می باشد. چنانچه قصد خرید لنت ترمز کفشکی را دارید، با شماره ۰۹۱۲۴۷۶۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید.

با ما در زمان درست، در مکان درست بایستید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.