بهترین لنت ترمز عقب پراید و 206

بهترین لنت ترمز عقب پراید و 206

لنت ترمز یکی از مهم‌ترین اجزای سیستم ترمز خودرو است که وظیفه دارد با ایجاد اصطکاک، سرعت خودرو را کاهش داده و آن را متوقف کند. لنت‌های ترمز جلو و عقب خودروها در انواع مختلفی تولید می‌شوند و هر کدام وظایف خاص خود را دارند. لنت ترمز استفاده شده در عقب پراید و 206 از نوع کفشکی یا کاسه ای است. در این مقاله به بررسی لنت ترمز عقب پراید و 206 و نحوه انتخاب آن می‌پردازیم.

لنت ترمز کفشکی چیست؟

لنت ترمز کفشکی، نوعی لنت ترمز است که در سیستم ترمز کاسه‌ای (درام) به کار می‌رود و بیشتر در چرخ عقب خودروهای تولید داخل، قدیمی‌تر و اقتصادی مانند پراید و 206 مشاهده می‌شود. این نوع لنت ترمز به دلیل شکل نیم‌دایره‌ای خود، به لنت ترمز نیمه‌دایره‌ای نیز معروف است. هنگامی که راننده پدال ترمز را فشار می‌دهد، سیلندر چرخ، نیروی هیدرولیکی را به سیلندرهای ترمز در چرخ‌ها منتقل می‌کند. این نیروی هیدرولیکی، پیستون‌ها را به حرکت در می‌آورد و باعث می‌شود لنت‌های ترمز کفشکی به سمت بیرون رانده شوند. لنت‌ها با اصطکاک به کاسه ترمز، باعث کاهش سرعت چرخ‌ها و توقف خودرو می‌شوند.

مزایای لنت ترمز کفشکی

قیمت مناسب: لنت ترمز کفشکی 206 و پراید به طور کلی ارزان‌تر از لنت ترمز دیسکی است.

عمر طولانی: لنت ترمز کفشکی به دلیل سطح تماس بیشتر با کاسه ترمز، عمر طولانی‌تری دارد.

عملکرد مناسب در شرایط مختلف: لنت ترمز کفشکی در شرایط مختلف آب و هوایی و دمایی به خوبی عمل می‌کند.

بهترین برند لنت ترمز عقب کفشکی پراید و 206

شما می‌توانید با خرید لنت ترمز عقب کفشکی از یک برند معتبر و با کیفیت از بروز خسارات جانی و مالی جلوگیری کنید. در زمینه لنت ترمز تولیدکنندگان مختلفی در حال فعالیت هستند اما محصولات آن‌ها از نظر کیفیت با یکدیگر یکسان نیستند.

لنت‌های ترمز بی کیفیت پس از مدت کوتاهی دچار فرسودگی می‌شوند و علاوه بر خسارت جانی و مالی به دیگر اجزای خودرو نیز آسیب می‌زنند اما محصولات استاندارد و با کیفیت طول عمر بالایی دارند. بنابراین در هنگام خرید لنت ترمز عقب برای پراید و 206 بهترین برند را انتخاب نمایید تا با خیالی آسوده رانندگی کنید.

راهنمای خرید بهترین لنت ترمز کفشکی پراید و 206

لنت ترمز خودرو یک قطعه مصرفی است و بعد از مدتی نیاز به تعویض دارد. جهت خرید لنت ترمز بهتر است نکات زیر را در نظر بگیرید:

1- از یک برند معتبر خرید کنید که محصولات آن تمام استانداردهای لازم را داشته باشند.

2- ویژگی‌های ظاهری لنت ترمز را از جمله کد کالا، شماره فنی، علامت کنترل کیفیت، نوع بسته‌بندی و … را بررسی کنید. و توجه کنید که

3- به دنبال قیمت ارزان نباشید. لنت‌های ترمز ارزان کیفیت خوبی ندارند و به سرعت مستهلک می‌شود و به خودرو آسیب می‌رسانند.

4- برای خرید لنت ترمز به شرایط آب و هوایی منطقه، میزان ناهمواری جاده، ترافیک مسیر تردد، سال و سری ساخت خودرو خود توجه کنید.

5- لنتی را انتخاب کنید که طول عمر زیادی دارد و در برابر حرارت و اصطکاک مقاوم باشد.

6- لنت ترمز با کیفیت در زمان ترمزگیری سوت نمی‌کشد. همچنین گرده و بوی بد از آن تولید نمی‌شود.

زمان تعویض لنت ترمز عقب پراید و 206

زمان تعویض لنت ترمز عقب پراید و 206 به عوامل مختلفی مانند نوع رانندگی، شرایط آب و هوایی و کیفیت لنت ترمز بستگی دارد. با این حال لنت‌های ترمز هر 40000 تا 50000 کیلومتر یا هر 2 تا 3 سال یکبار باید تعویض شوند.

خرید لنت ترمز کفشکی از توان لنت آریا

توان لنت آریا یک شرکت تولید کننده لنت ترمز در ایران است که طیف وسیعی از لنت‌های ترمز کفشکی را برای انواع خودروها تولید می‌کند. این شرکت با استفاده از مواد اولیه مرغوب و تجهیزات پیشرفته، توانسته است استاندارهای لازم را کسب و محصولات با کیفیتی را به بازار عرضه نماید. لنت‌های ترمز تولیدی این شرکت با محیط زیست سازگارند و از قیمت مناسبی برخوردارند.

شما می‌توانید لنت ترمز مورد نیاز برای خودرو پراید یا 206 خود را از نمایندگی‌های معتبر توان لنت آریا تهیه نمایید. همچنین امکان تهیه این محصولات به صورت عمده از کارخانه برای مشتریان فراهم شده است. جهت خرید عمده و یا اخذ نمایندگی توان لنت آریا با شماره ۰۹۱۲۴۷۶۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.