لنت ترمز صنعتی

لنت ترمز صنعتی

لنت ترمزهای صنعتی یکی از مهمترین اجزای وسایل نقلیه و دستگاه‌های صنعتی مانند دستگاه چاپ نساجی، ریسندگی و بافندگی فولاد، ماشین آلات راهسازی و … هستند. سیستم ترمز باید قابل اعتماد باشد زیرا یکی از اجزای مهم در ماشین آلات صنعتی محسوب می‌شود.

لنت ترمز صنعتی

لنت ترمز به کار رفته در دستگاه های صنعتی تنوع بیشتری از لنت‌های ترمز ماشین دارند. همانطور که می‌دانید ترمز وظیفه‌ی کاهش سرعت و از حرکت باز نگه داشتن دستگاه و ماشین را بر عهده دارد. ما هنگام شنیدن کلمه “ترمز” بیشتر به لنت ترمز فکر می کنیم. با اینکه تمام مؤلفه‌های سیستم به همان اندازه مهم هستند. اما این لنت ترمز است که به طور حتم کار سخت را انجام می دهد.

در دستگاه‌های صنعتی شرکت‌هایی مانند سیمان، ماشین آلات راه‌سازی، فولاد، لوله‌سازی، ماشین‌سازی و … از این محصولات استفاده می‌شود.

انواع لنت ترمز صنعتی

همانطور که اشاره کردیم انواع مختلفی از لنت ترمز صنعتی وجود دارد که شما می‌توانید با توجه به نوع دستگاه خود آن را به کارخانجات سفارش دهید. چند مورد از لنت‌های صنعتی عبارتند از:

لنت ترمز صنعتی

کاربرد

لنت فردو بافته شده مناسب برای داخل روغن و محیط خشک و دستگاه‌های پرس مکانیکی و ضربه‌ای – سطح اصطکاک و گیرندگی بالا
لنت پرس تولید به صورت لقمه‌ای در ابعاد، ضخامت و شکل‌های هندسی مختلف – مناسب برای انواع صنایع

لنت فردو بافته شده

این نوع لنت ترمز در وینچ های جرثقیلی و دریایی و کارخانه های کاغذ سازی کاربرد دارد. همچنین مناسب برای داخل روغن و محیط خشک است. لنت فردو بافته شده به دلیل کارکرد در شرایط سخت و داخل روغن یکی از بهترین‌ لنت‌ها در دنیا محسوب می‌شود.

این محصول برای تمام دستگاه‌های پرس مکانیکی و ضربه‌ای مناسب است و از سطح اصطکاک و گیرندگی بالایی برخوردار است.

لنت پرس

این نوع لنت به صورت لقمه‌ای و در ابعاد، ضخامت و شکل‌های هندسی مختلفی تولید می‌شود. لنت پرس در بسیاری از صنایع استفاده می‌شود.

لنت‌های ترمز از نظر ساختار نیز به موارد زیر طبقه‌بندی می‌شود:

نیمه فلزی

با دوام طولانی مدت و قابلیت انتقال حرارت عالی ، نیمه فلزی رایج ترین نوع پد ترمز است که به طور گسترده در وسایل نقلیه مختلف استفاده می شود. از سیم فلزی یا پشم ، گرافیت یا مس و اصلاح کننده های اصطکاک ساخته شده است. این پد ترمز حاوی تقریبا 30 ٪ -65 ٪ فلز است. سر و صداهای بیشتری ایجاد می کند، روتورها را سریعتر می پوشاند و در دماهای پایین کمتری قرار می گیرد.

لنت ترمز صنعتی ارگانیک

الیاف، رزین های درجه حرارت بالا و مواد پرکننده در ساخت این نوع پد ترمز استفاده می شود. اگر با نوع نیمه فلزی مقایسه شود، نرم تر هستند و سر و صدای کمتری ایجاد می کنند.  این نوع لنت های ترمز گاهی به عنوان ارگانیک یا NAO ذکر شده است.

لنت کم فلز NAO

این لنت های ترمز از مواد آلی با 10 ٪ -30 ٪ فلز مانند فولاد یا مس در مخلوط ساخته شده اند. اگرچه آنها باعث ایجاد سر و صدای بیشتر می شوند ، قابلیت ترمز و انتقال حرارت آنها بسیار عالی است.

سرامیک

شما می توانید مقدار کمی فلز را در این نوع پد ترمز پیدا کنید ، اما عمدتاً از الیاف سرامیکی ، مواد پیوند دهنده و مواد پرکننده غیر پیش فرض ساخته می شوند. همچنین سر و صدای کمتری ایجاد می کنند. تنها نکته منفی این است که نسبت به سایر لنت های ترمز گران تر هستند.

جهت خرید عمده و یا اخذ نمایندگی توان لنت آریا با شماره ۰۹۱۲۴۷۶۳۲۵۹ تماس حاصل فرمایید.

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.