چگونه در برف و یخبندان ترمز بگیریم

چگونه در برف و یخبندان ترمز بگیریم

از مناظر زیبای برفی گرفته تا شب‌های پر ستاره و دنج کنار آتش، زمستان می‌تواند فصلی جادویی باشد. اگر از دید رانندگان به این فصل نگاه کنیم، همواره زمستان یادآور سرما، یخ زدگی جاده‌ها و لغزندگی مسیر است. که می‌تواند شرایط جاده و رانندگی را برای آن‌ها خطرناک کند. هیچ چیز ترسناک‌تر از این نیست که ماشین شما روی برف یا یخ لغزیده باشد. و شما در تلاش برای کنترل ماشین خود باقی بمانید. نکته‌ی کلیدی برای رانندگی ایمن در هوای زمستانی، یادگیری نحوه ی ترمز در یخبندان موثر است.

این نکات را بررسی کنید تا به شما کمک کند در جاده های نرمی که هوای زمستانی به ارمغان می آورد پیمایش کنید. توان لنت آریا، سفر زمستانی آرام و ایمنی را برای شما آرزو می کند.

ترمز در یخبندان

وقتی جاده برفی است چه کارهایی باید انجام داد تا ماشین در هنگام ترمز سر نخورد:

راحت رانندگی کنید

رانندگی روان بهترین راه برای رانندگی ایمن در جاده های پوشیده از برف و یخ است. این بدان معناست که هیچ حرکت ناگهانی مانند چرخاندن فرمان به شدت یا هر اقدام دیگری که ممکن است باعث شود کشش و کنترل وسیله نقلیه خود را از دست بدهید، انجام ندهید. (ترمز در یخبندان)

به تدریج توقف کنید

هنگام نزدیک شدن به یک تقاطع یا تابلوی ایست، به تدریج سرعت خود را کم کنید. با برداشتن پای خود از روی پدال گاز، قبل از رسیدن به تقاطع، می توانید تا حد زیادی از ترمز استفاده نکنید. هر چه کمتر پای خود را بر ترمز بکوبید. خطر برخورد به پشت وسیله نقلیه جلویی یا سر خوردن در تقاطع یا گذشتن از علامت توقف را کاهش می دهید. (ترمز در هوای زمستانی)

ترمزهای خود را نکوبید

محکم کوبیدن بر روی ترمزها می تواند بلافاصله شما را دچار لغزش کند. اگر احساس می‌کنید دچار مشکل شده‌اید، به تدریج پدال گاز را رها کنید. انجام این کار به شما کمک می‌کند کنترل خودرو را دوباره به دست آورید. (ترمز در هوای زمستانی)

آهسته برانید

با در نظر داشتن شرایط جاده و آب و هوایی، خیلی سریع رانندگی نکنید. رانندگی خیلی سریع می تواند باعث سر خوردن و از دست دادن کنترل وسیله نقلیه شما شود. رانندگی آهسته تر نه تنها به شما کنترل بیشتری بر خودروتان می دهد. بلکه زمان بیشتری برای واکنش به شما و سایر رانندگان می دهد. (ترمز در هوای زمستانی)

سپر به سپر حرکت نکنید

با فاصله ی کم با ماشین های دیگر و یا اصطلاحا سپر به سپر نرانید. در برف و یخ، به زمان بیشتری نیاز دارید تا به یک توقف امن برسید. شما می توانید با افزایش فاصله بین خود و سایر رانندگان به این هدف برسید. در هوای خوب توصیه می شود حداقل دو ثانیه بین خود و ماشین جلوتر از خود فاصله داشته باشید. در هوای زمستان، بسته به شرایط بد، زمان را به شش ثانیه یا بیشتر افزایش دهید. (ترمز در هوای زمستانی)

از ترمزهای ABS خود به درستی استفاده کنید

چگونه در برف و یخبندان ترمز بگیریم

ترمزهای ضد قفل یکی از مهم ترین سیستم های ایمنی، برای خودرو هستند. ترمزهای ABS یک سیستم ترمز پیشرفته است. که با پمپ کردن خودکار ترمزهای معمولی شما کار می کند. برای فعال کردن ترمزهای ABS، پدال ترمز را محکم فشار دهید. و پای خود را از روی پدال برندارید. متوجه مقداری لرزش ضربه ای می شوید. و احتمالاً صدای غرغر خفیفی خواهید شنید، که این طبیعی است. لطفاً توجه داشته باشید که ترمزهای ABS روی یخ به خوبی کار نمی کنند. و چرخ ها همچنان می توانند قفل شوند. بنابراین از نکات بالا برای چگونگی ترمز در هوای زمستانی استفاده کنید. و هنگام رانندگی در جاده های یخی یا برفی به ترمزهای ABS خود اعتماد نکنید.

در پایان باید بگوییم محتوای موجود در این مقاله فقط به منظور آگاهی بخشی و اطلاع رسانی است. و در صورت لزوم از مشاوره حرفه ای یک تکنسین یا مکانیک باتجربه استفاده کنید.

 

ارسال نظر

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد.